SINAN BÜYÜYOR

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

22 Aralık 2009 Salı

40. BANYOSU VE SİNAN İLE ANNESİ

Hamile kaldıktan sonra daha önce önemsemediğim ve dinlemediğim herşeyi öğrenmeye çalıştım. Hastane dönüşü oğlum,ben ve annem ile yapılması gereken loğusalık, kaynar ve en son Sinan'ın 40 banyosunu yaptırdık.
Önce Sinan'ın başında oluşan ve çoğu bebektede olan konakların temizlenmesi için zeytinyağı ile kafası, alnı ve burun etrafına masaj yapıldı.

Sonra banyosunu yaptırdık.


Ben ile oğlum bu sefer annemin hazırladığı sıcak su içine atılan çiçek kuruları ve 40 tane taş olan su ile dualar ve iyi dileklerle yıkandık.


Suya taş koyulması sağlam bir vücuda ve kişiliğe sahip olması içinmiş.
Güzel kokan çiçekler ise geleceğinin güzel olması ve hayırlı bir evlat olması içinmiş.
Tabi bu gelenekler yöreden yöreye değişiklik gösteriyormuş. Bazı yörelerde suyun içine altında koyulurmuş.
Bunun dışında gitmemiz gereken 40 uçurmamızı Sinan Bey'in yorgun düşmesi nedeni ile yapamadık. Hafta sonuna gecikmeli olarak 40 uçurmamızı yapacağız.

Bu arada bu konak olayı sonrasında Sinan baya baya kel kaldı. :) Ama merak etmeyin böyle kalmayacakmış ve yenileri çıkacakmış.

Belki kızanlar olur görünce ama Sinan bebek çok rahat uyuyan bir çocuk olmadığı için yalancı memeye alıştırmak zorunda kaldık. Ama çok zor durumda kalmadıkça kullanmıyorum.
Şimdi gecikmeli olarak gelecek hafta yapacağımız mevlüt programımız var. Mevlüt şekerleri için alternatif araştırıyoruz. Kalıcı ve kullanılacak bir şey olsun istiyorum.
Gelecek haftaki mevlüt fotoları ile görüşmek üzere...

Hiç yorum yok: