SINAN BÜYÜYOR

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

7 Aralık 2009 Pazartesi

ALIŞMAK LAZIM

Alışmak lazım varlığına
Alışmak lazım birbirimize
Alışmak lazım anneliğe ve verdiği sorumluluklara

Bazı geceler ağlama sesine uyanıyor ama oğlum olduğunu unuttuğumdan kalkmayacak oluyorum. Sonra sonra sesin çok yakından geldiğini hissedip kafamı kaldırıyorum ve seni görüyorum. Seni seviyorum ama hiç bir sevgiye benzemiyor sevgin.
2 haftadır yenidoğan sarılığı, yeşil kaka, küçük bıngıldak derken ne kadar çok üzüldüğümü ve yorulduğumun yeni farkına varıyorum. Sarılığın devam ederken ve 2 günde 1 tahlil için hastaneye giderken ne kadar üzüldüğümün farkına bile varmadım ama şimdi sanki o günlerin benim için yıllar gibiuzun ve yorucu geçtiğini anlayabiliyorum. Biri ağlarken ilk defa bu kadar üzülüyorum, biri acı çekerken ilk defa o acıyı bende bedenimde hissediyorum. Gaz sancısının bu kadar üzüntü vereceğini ilk defa anladım. Ağzından gaz çıkaran bir insanı görmek ilk defa bu kadar mutluluk veriyor. Sen gaz çıkarıınca evde şenlik oluyor. Nerdeyse gaz duası okuyacağız aile erbabı olarak.
İlk defa bir çocuğun kakası hiç bana kötü gelmiyor. İlk defa bu kadar sahipleniyorum. İlk defa kendimi bu kadar çaresiz hissediyorum. İlk defa herkesi can kulağı ile dinliyorum. İlk defa canım çok acısa da bir şeye seve seve devam ediyorum. ( Emzirme olayı ) İlk defa sevmediğim halde süt yapan şeyler yiyorum. İlk defa bu kadar büyük sorumluluk alıyorum. İlk defa ANNE oluyorum.

Görüldüğü gibi ilk defalarım gün geçtikçe artacak. Ama ben ne kadar korksamda çok ta heyecanlıyım. Oğlumla büyüyeceğim.

Annesi oğluna alışıyor ve çok seviyor...


Bu da oğlumun ayakları


Babası oğlunu kanatlarının altına almış


Bu da son günlerdeki Sinan

2 yorum:

Gül dedi ki...

merhaba nalancım..
oncelikle tebrikler. Allah oglunu analı babalı buyutsun. sen emzirme zorluklarından bahsedince yazında o zamanki gunlerm aklıma geldi. cok haklısın caresiz hissetmekte kendini.ama yalnız degilsin, hepimiz aynı zorlukları yasadık..yavas yavas ama gececek. konusmak istersen ara. cebim sende var mı hala? yoksa mail at. bu arada ben lansinoh adinda bir krem kullanmıstım, bende de kanamalı olmustu emzirme olayı. link gondereyim. http://www.e-bebek.com/gogus_kremi/lansinoh/lansinoh_lanolin_krem_10_gr/LSI-4955
ayrıca gogus kalkanı da bir ara ise yaramıstı. bir de bebegin ememedigini eletrikli bir pompa ile sagmanı oneririm. boylece sutun azalmaz, daha cogalır, sagdıkların da deepfreeze atarsın. ilerde lazım oluyor. kusura bakma cenem dustu. gule gule buyutun..
sevgiler,

SNS SEFİK dedi ki...

Çok sağol Gül;

Daha da yoğun bir hayat başşladı benim içinde. Umarım hepimiz çocuklarımzı sağlıkla, mutlulukla büyütürüz. Bu arada lansinoh kullanıyorum ama yine de çok acıyor. Süt pompası var ve kullanmaya da başşladım. ( Medela'nın elektrikli süt pompası var ve memnunun ) çünkü bizim oğlan memeyi pek sevmiyor. Pek sütüm de yok. Beni üzse de mama takviyesi yapıyorum. Aynı biberondaki mama ile anne sütü arasında mamayı daha iştahla emiyor. Umarım byle böyle anne sütünden uzaklaştırmış olmam oğlumu. Alt değiiştirme olayımız tam bir felaket. Altını değiştirirken mutlaka her tarafı ıslatıyor. Neyse ki tam bir kol kanat annem varda tam ağlayacak gibi olduğumda hemen müdahale ediyor. Bu arada özellikle ilk sıralar hiç yaşamam dediğim loğusalık psikolojine girmiş ve süürekli ağlayan bir kadın olmuştum. Şimdi yavş yavaş onu atlattım ama halen bebiş kustuğunda ağlıyorum. İlk dönemler her verdiğim anne sütünü kusuyordu ve bundan sorumlu kendimi hissedip sürekli ağlıyordum. ( Sezeryandan dolayı gazlı olan annenin sütü bebeğe geçiyormuş. Yanlız doktorumun dediğine göre çokta doğru bir kanı değilmiş. )
Önceleri doğum yaptığım hastaneniin çocuk dktoruna gidiyorduk. DDoğum öncesi bilgisine ve ilgisine inanmıştım ama sinan sarılık olduktan sonra ilgisinden memnun kalmadım ve şimdi Medical park'ta Mehmet doktor'a gidiyoruz ve oğlumda bende çok memnunuz. ( Oğlum ağlarken onun kucağında sakinleşiyor. Çok ilginç ama bir de aynı gün doğduklarından doktorumuzda oğlumuzu çok sevdi :). Duruyu her gün takip ediyorum ve güncel konularından dolayı hakikaten siteni çok beğeniyorum. ( Domuz gribi v.b.) Sitenden gördüğüm isme özel ninni sitesinden oğluma ninni bile dinletiyorum.( Pek anladığını sanmıyorum şimdilik ama olsun :)
Sonuçta çocuk büyütmek için okuduğum kitapların ( ki farklı türde kitaplar okudum ) hiç faydasının olmadığını ve en önemli yardımcının annemiz olduğunu yaşayarak öğğrendim. Allah annelerimizi başımızdan eksin etmesin.
Bu arada telefonun bende yok. O nedenle mail atıyorum.
Bizim oğlan uyurken mızmızlanmaya başladı. Asıl ben düşen çenemi kaldırıp gidip bizim oğlanla ilgilenmeliyim biraz.

Çok öpüyorum.

Nalan