SINAN BÜYÜYOR

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

13 Mart 2010 Cumartesi

BU GÜNLERDE GEÇECEK...

3-4 gündür yazmak ve yaşadıklarımı anlatmak istiyordum ama moralim beni tamamen engelledi ve yazamadım. Sinan uzun zamandır olandan daha çok kusmaya başladı son 1 haftadır ve bizi daha da tedirgin etti. Doktor kontrolümüzü yapalım, kilomuz normal seyrinde ise problem olmaz diye düşünüyorduk. Dün 4 aylık kontrolümüzü ve aşılarımızı olmaya gittik. Kontrol sonuçları:
Kilo 6600 gr ( +500 gr )
Boy 62.5 cm ( +1.5 cm )
Baş çevresi 42 cm ( +1.5 cm )
Bu verilere göre tüm ay kusmalara karşı yine beslemeye çalışma çabalarımız pekte olumlu olmadığını gördük. Doktor bir durum olmaz dedi ama benim içimdeki korku halen devam ediyor. Kilo alımımız doktorunda dediğine göre azmış ama ayımıza göre kilo ortalamamız normal olduğu için testler ile ilgili 5. ay kontrolünü bekleyelim dedi. Ama yine de az kilo alımına göre ek gıdalara başlamamızı önerdi ve bir ek gıda kitapçığını verdi. İçinde ek gıdalara hangi ürünler ile başlamamız ve tarifleri var. Bende gelir gelmez Sevgili Gül'ün tavsiyesi ile manavim.com 'dan ürünlerimizi sipariş verdim ve bugün geldi.

4 adet 200 ml organik Pınar süt
1/2 kabak ( halen kakamızı yapamadığımızdan kabak ile başlamamızı önerdi. )
1/2 ıspanak
1 kilo armut
1/2 kilo kuru kayısı
Şimdilik 2 hafta sadece günde 2 kaşık meyve suyu,2 kaşık sebze çorbası, 2 kaşık yoğurt ile başlayacağız. Bugün ilk denememiz sebze çorbasını yaptık.
Bir cezveye ıspanaklar güzelce sirkeli suda bekletildikten sonra yıkanarak el ile küçük parçalara bölünüp koyuldu. ( Zira bıçak vitamin oranını bozuyormuş. Öyle diyorlar. :) Kabak yine bölündü yıkandı ve cezveye konuldu. 40 dk kadar kaynatıldı ve süzzgeçten geçildi. Sonra soyumaya bırakıldı, ısısı normal düzeye gelince Sinan bey 2 kaşık tattı ve o da ne. Sinan gözü ile kaşığı takip etmeye başladı, tadı pek hoşuna gitti. Bu tabi benim hoşuma gitti. Anne sütünü ıyyy ıyyy diye yiyen Sinan ek gıda adamıymış. Tabi anne sütü devam ediyor. Ama anne sütünün azlığından kaynaklı yine mama az da olsa devam ediyor. En azından 6 ay sadece anne sütü verebilmeyi çok istemiştim ama olmadı.

Kendime doğumdan sonra okuduğum halde yapmış olduğum yanlış listesi çıkardım.
- Her ne olursa olsun sütüm yetmiyor psikolojisinden kurtulun. Aksi takdirde benim gibi ne kadar çıkıyor ve acaba yetiyor mu diye sağmaya başlarsınız ve sütünüz git gide azalır. Çocuğun emmesi gibi hiçbirşey miktarı arttırmaz.
- Ev sıcak ve konforluyken aman üşür diye çocuğu giydirmeyin. Giydirdiğin her çorap ve badi çocuğu terleteceğinden üşümesinden daha çok zarar verebilir. Ben bunun farkına erken vardığım için oğluma bir zarar gelmeden kurtardım ama sırf bu nedenden dolayı bronşit'e kadar hasta olan bebeklerimiz çok.
- Çocuk üşür diye dışarı çıkarmayacağım düşüncesi de yanlış. Ben nerdeyse 3 ay doktor kontrolü dışında hiç dışarı çıkarmadım ama bu hem çocuğun alışkanlığı hem de annenin ruhsal durumunu olumsuz etkiliyor.
- Mümkünse 1 haftadan sonra mutlaka eldiven kullanmayı kesin. Eldiven kullanmak çocuğun otonom sistemini yavaşlatıyor. Zira parmakları ile anneye ve maddelere dokunması yararlı bir durummuş. Ben tırnaklarını ço geç kesebildiğimden dolayı ( cesaret edemediğimden ) geç bıraktım. Bunun bize bir zarar verip vermediğini henüz kestiremiyorum.
- Her ne durum olursa olsun, çocuğun rutinini bozmayın. Şimdi uyumuyor, biraz yorulsun düşüncesi tüm rutininizi bozar ve sil baştan yapmak zorunda kalırsıınız. Ben rutinimizi tam 3 kere bazı sebeblerden dolayı bozdum ve her seferinde 6 gün tekrar uğraşarak düzen oluşturmaya çalıştım. Bu sizi de, çocuğu da çok yoracaktır.
- Hiç bir zaman bir kaç saatlik durumlar için çocuğunuzun farklılaştığını düşünmeyin ve hastaneye hemen koşmayın. Öncelikle mutlaka 1-2 gün bekleyin. Geçmez ise doktora gidin. Aksi takdirde alınan kanlar, idrar örnekleri anne-babayı ve çocuğu çok yoracaktır.
Bu yanlışları sadece 4 aylık süreçte yaptım. Daha neler yaşaycağımı bilemiyorum. Ama her zaman önce sakin olmak lazım.

Bu arada bugün sevgili Poyraz kuzenimizin doğum günü var ama babamızın önemli iş durumundan dolayı gidememe durumumuz var. Eğer gidemesekte '' İyi ki Doğdun Poyraz Yiğenimiz, Kuzenimiz. '' Geçte olsa gelmeye çalışacağız ama gelemesek te haftaya inşallah kutlamaya geleceğiz.

2 yorum:

Gül dedi ki...

afiyet olsun sinancıgıma..
sakın uzulme nalancıgim. bunun her zaman ideal bir dogrusu yok ki. olsa bile her bebek o ideal dogrulara ayak uyduramıyor ki. benim de sutum azalinca 5. ayda (ustelik o zaman calismaya da baslamamistim) muhallebiye baslamıstık. zamanla her sey rayina oturacak. biz, sen, ben, her anne elinden gelenin en iyisini yapıyor zaten.. iyi olacak her sey, merak etme canım.. ayrıca ne guzel icini dokmussun, rahatamıssın. her anne yaptigi yanlısları bu kadar kolay ve rahat ifade de edemez. takdir ediyorum canım. sevgiler,

SNS SEFİK dedi ki...

Teşekkür ederiz Gül'cüm. Ek gıdalara başlamadan önce senin eski yazılarını tekrar okudum ve çok güldüm. Özellikle Durucuğun ilk katı gıda deneyimi fotoğraflarına bayılıyorum. Evet üzülüyorum süt olayına, eminim ömür boyu da üzüleceğim ama dediğin gibi elimizden geleni yapıyoruz. İçimiz ferah olsun, çünkü emek veren anneleriz.
Öpüyorum