SINAN BÜYÜYOR

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

26 Nisan 2010 Pazartesi

24.04.2010 - UNUTMAK İSTEDİĞİM TARİH

Cumartesi günü hayatımda yaşadığım zamanı unutmak istediğim bir tarih. Oğluşu düşürdüm, hem de 60 cm'lik kanepeden düşürdüm. Tamamen ufacık bir dalgınlık, oğluşun büyüdüğünü unutmak ve bol üzüntü, bol ağlama, bol vicdan azabı...
Biberon almaya mutfağa gittiğim sıra Sinan'ı dedesine bıraktım. Dedesi de sağlam bir yere koydu, destekledi ve boş su sebilini almaya kombi odasına gitti, giderken bana çocuğa bak dedi. Bende tam o sıra mutfaktan çıktım, kapıyı açtığım sıra Sinan düşmek üzereydi. Koştum ama yetişemedim. Elimdekileri bir yerlere fırlattım, koştum ama tutamadım. Sinan'ı yerden kaldırdığımda çok ağlıyordu. Benim de hıçkırarak ağlamam onu da çok korkuttu, hem de acısı. Hayatımdaki önemli insanların üzerine çok titrememden dolayı yaşamayacağım bir şey olarak görürdüm düşme meselesini. Hatta Poyraz'ın annesinin yaşadığı düşme olayını okurken benim başıma gelmez gibi düşünmüştüm. Ama bir anlık dalgınlık.
Bir süre beraber sarıldık ve ağladık. Doktorumuzu aradım, hemen gelin dedi. Bir yandan Sinan bırakmıyor, bir yandan giyinmeye çalışıyorum, bir yandan Sinan'ın çantasını hazırlıyorum. Bir şekilde apar topar çıktık evden, Sinan, dedesi ve dalgın annesi. Yol boyunca sustu, çevreye baktı ve biraz olsun sakinleşti. Doktora gittiğimizde hemen odasında hasta olduğu için bir boş odaya geçmemizi ve çocuğu soymamızı söyledi. 5 dk sonra Erkan bey geldi, karnını, başını, vücudunun her yerini inceledi. Bir yerinde incime varmı diye tek tek kontrol etti. Bir problem olduğunu düşünmüyor ama yine de kafamız rahat etsin, gidip ultrasonlarımızı çektirelim dedi. Gittik bir süre ultrason odasında bekledik. Doktor geldi, beyin ultrasonu, iç organları ve kalça ultrasonu çekildi. Şükür ki hiçbir anormallik, kanama v.b. birşey görülmedi. 2 saat yaklaşık gözetim altında hastanedeydik. Ama içimiz biraz rahat etmişti. Sinan uyudu, çok korktum, Erkan bey birşey olmaz, sadece çok yoruldu, bırakın uyusun dedi. Uyuttuk. Emzirdim. Sonra 2 saat sonra eve gittik ama hepimiz bitap bir şekilde evdeydik. Sinan evde de yanlız kalmak istemedi, hep kucakta ve sarılarak gezdik, Sinan gece uykusuna dalana kadar. Gece 2 saatte bir kaldırıp kontrol ettik. Allaha şükür ki bir problem olmadı. Çocuklu bir evde en önemlisi ilk yardım bilgisi. Sonra sakin olmak ve ne yapacağını biliyor olmak. Belediyelerin ilk yardım eğitimleri olduğunu öğrendim. Ne kadar biliyor da olsak en önemlisi doğru bilgi. Şimdi Bahçelievler belediyesinden bilgi bekliyorum konu ile ilgili.
Tabi çocuk büyürken hep gülecek değiliz, ama biraz daha dikkat, biraz daha özveri. Önemli olan Sinan'ın sağlığı.

Bebeklerde düşme sonrası görülebilecek tehlike sinyalleri:
- eğer çocukta bilinç kaybı varsa
- nefes alıp vermede zorlanıyorsa
- Havale geçiriyorsa
- Kulak, burun veya ağızdan kan ve ya suya benzer sıvı geliyorsa hiç vakit geçirmeden doktora gitmelisiniz.

- Eğer durdurulamayan bir ağlama ve huzursuzluk varsa
- Düşme sonrası ilk 15 dk da durdurulamayan bir uyku hali varsa ve kaldırmakta zorlanıyorsanız.
- Saatte 1-2 defadan fazla kusması varsa
- Bakışını sabitleyemiyor veya göz bebeklerinin büyüklüğü eşit görünmüyorsa
- Kol ve bacaklarını normal hareket ettirmiyor veya yürüyemiyorsa
- Giderek artan bir başağrısı tarifinde bulunuyorsa yine mutlaka doktora görünmek lazım.

Bunları görmediyseniz, yine de çocuğu 24 saat gözlem altında tutun, sakinleştirin, ve bir süre yatmasına izin verebilirsiniz. Ama siz sakın uyumayın. 24 saat boyunca en fazla 2 saatte bir kontrol altına alın, kaldırın, bir terslik yoksa tekrar yatırabilirsiniz. Siz uyumayın, uykuda herhangi bir kötü durumun gözden kaçmasını engelleyin ve müdahale şansınız olsun.

Zor bir haftasonu geçirdik ailece. Ama çok ders aldık, çok üzüldük, daha da ciddiye almanın önemini öğrendik.

Ev içi güvenlik önlemlerini almanın önemini anladım. Bunu acil olarak yapmalıyım, çünkü çocuklar mutlaka yine denermiş.

1 yorum:

Nihal dedi ki...

Çok çok çok geçmiş olsun ve bir daha tekrarlanmasın inşallah. İnsan ne kadar üzülüyor, içi parçalanıyor ama çocuk da düşmeden büyümüyor maalesef :(